Projekty edukacyjne

TEMATY PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2013/2014

LP.

PRZEDMIOTY

TEMATY PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH

 

1. JĘZYK POLSKI
  1. „Spieszmy się kochać ludzi…”

Wieczór wspomnień o obrońcach Ojczyzny . Widowisko teatralne .

  1.  W krainie baśni i legend – inscenizacja krok po kroku .

3         Literackie podróże , czyli na tropie bohaterów lektur gimnazjalnych. Montaż słowno-muzyczny.

  1. ’’Aby język giętki powiedział wszystko , co pomyśli głowa „

Potyczki językowo-ortograficzne .

 

2. JĘZYK ANGIELSKI
  1. Najbardziej popularne sporty w Wielkiej Brytanii i w USA.
  2. Wycieczka  do   Oxfordu/Cambridge/Londynu.
  3. Szkolnictwo w Anglii.
  4. Dookoła Wielkiej Brytanii-najbardziej interesujące miejsca.
  5. Największe miasta USA.
  6. Język angielski w mojej przyszłości-jak ważna jest znajomość języka w otrzymaniu  wymarzonej pracy.
  7. Znaczenie języka angielskiego w życiu codziennym/ulotki, instrukcje .media, itp./
  8. ”Ale mam newsa…… o zapożyczeniach z j. angielskiego -mini słownik.
  9. Kalendarz świąt obchodzonych w Wielkiej Brytanii/USA.
  10. Tradycje i zwyczaje w Wielkiej Brytanii/USA.
  11. W jaki sposób zareklamujesz swoje miasto koledze z zagranicy?
  12. Wpływ j. angielskiego na terminologię sportową.

 

3. JĘZYK NIEMIECKI
  1. Jak można uczyć się języków obcych?
  2. Jaki zespół muzyczny z Niemiec cie inspiruje i dlaczego?
  3. Nawyki żywieniowe w Polsce i w krajach DACH- przepisy kulinarne.
  4. Język niemiecki w moim kraju.
  5. Jaka jest znajomość języków obcych w naszej gminie?

 

4. BIOLOGIA
  1. Tajemniczy świat zmysłów.
  2. Zdrowie a cywilizacja.
  3. Używki w naszym życiu.
  4. Zdrowa żywność w  naszym życiu.
  5. Organizm człowieka, jako funkcjonalna całość.
  6. Świat grzybów.
  7. Świat bakterii i wirusów.
  8. Jakie znaczenie mają rośliny lecznicze w naszym życiu.
  9. Jak żywią się Polacy ?

 

5. CHEMIA
  1. Chemia w rondlu, czyli nasza żywność.
  2. Na tropie kwaśnych opadów.
  3. H2O- czy wiesz co pijesz?
  4. Czy wiesz czym oddychasz?
  5. Wielcy polscy chemicy.
  6. Jak zmniejszyć zanieczyszczenie wód w naszej okolicy?
  7. Woda niezwykła substancja.
  8. Maria Skłodowska- Curie- wielka Polka.
  9. Kwasy właściwości i zastosowanie.
  10. Zasady właściwości i zastosowanie.

 

6. MATEMATYKA
  1. Matematyka wokół nas – w sklepie, w kuchni, w przyrodzie.
  2. Piramidy i wielościany foremne.
  3. Jednostka miary, wagi i czasu – dawniej i dziś.
  4. Przygoda z liczbą pi.
  5. Czy pszczoły znają geometrię? – z wizytą w ulu czyli wielokąty foremne w przyrodzie.
  6. Graniastosłupy i ostrosłupy w architekturze mojego miasta.

 

7. FIZYKA
  1. Zjawiska optyczne w przyrodzie.
  2. Dlaczego z kranu leci woda?
  3. Maszyny proste wokół nas.

 

8. TECHNIKA
  1. Kuchnie świata i ich charakterystyka na  pięciu wybranych  przykładach.
  2. Origami – sztuka składania papieru.

 

9. GEOGRAFIA
  1. 1.      Projekt ścieżki rowerowej.
  2. Szkolne biuro turystyczne – opracowanie ofert turystycznych do wybranych państw i terenów turystycznych z uwzględnieniem rodzajów turystyki.
  3. Ciekawe szlaki turystyczne naszego regionu.
  4. Co warto zwiedzić w mojej okolicy?
  5. Polska – kraj atrakcyjny turystycznie.
  6. Religia a jedzenie – wpływ religii na zwyczaje żywieniowe w różnych krajach i kulturach.
  7. Folklor – szansa dla turystyki w Polsce – zróżnicowanie kulturowe w Polsce, jego związek ze środowiskiem społeczno – przyrodniczym i możliwości wykorzystania.
  8. Wpływ klimatu na szatę roślinną.
  9. Zróżnicowanie Afryki.
  10. Czy region wałbrzyski, dolnośląski jest atrakcyjny turystycznie?
  11. Związki między gospodarką a warunkami środowiska przyrodniczego w najważniejszych regionach Polski, świata.
  12. Związki pomiędzy formami gospodarowania człowieka, a zasobami wodnymi, racjonalne gospodarowanie słodką wodą.

 

10. EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
  1. Dlaczego człowiek tonie?
  2. Jak bezpiecznie pokonać drogę do szkoły?
  3. Jak zachować się podczas zagrożenia powodziowego ?
  4. Jak pomóc osobom zatrutym…..?
  5. Jak pomóc osobie porażonej prądem?
  6. Jak wpływają substancje promieniotwórcze na ludzi, zwierzęta, żywność i wodę?
  7. Jak bezpiecznie spędzić wakacje?
  8. Uwaga wypadek drogowy.

 

11. HISTORIA
  1. Osiągnięcia cywilizacji starożytnych
  2. Drogi Polaków do niepodległości ( cykl działań NA 11 LISTOPADA )
  3. Konstytucja 3 Maja próbą ratowania Ojczyzny
  4. Chrońmy zabytki naszego miasta- zdobywamy uprawnienia społecznego opiekuna zabytków.
  5. Aktywny uczeń- aktywny obywatel.
12. WOS
  1. Aktywny uczeń – aktywny obywatel
  2. Jak przejawia się współczesny patriotyzm?
  3. Niespokojny świat- czyli jak odebrać głos karabinom?

 

13. MUZYKA
  1. „Mój świat moja muzyka”
  2. ” Wpływ cywilizacji na rozwój muzyki”
  3. „Muzyka a kultura”

 

14. PLASTYKA
  1. Sport w sztuce.
  2. Kobieta w dobie baroku.
  3. Lata 20-ste, lata 30-ste XX wieku – moda i styl.

 

15. WYCHOWANIE FIZYCZNE
  1. Edukacja olimpijska jako jedno z zadań we współczesnej szkole.
  2. Tylko systematyczny ruch, a najlepiej bieg może wzmocnić nasze serce i przedłużając życie
  3. Jak zachęcać uczniów  do uprawiania ………….?

( WYBIERAMY DYSCYPLINĘ SPORTU wg zainteresowań)

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch
  2. Zdrowy styl życia.
  3. Żyj zdrowo, odżywiaj się zdrowo
  4. Wpływ treningu na wydolność fizyczną.
  5. Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie i samopoczucie człowieka.
  6. Wypoczynek z matematyką (planowanie wycieczki krajoznawczej)
  7. Bądź zdrowy – hartuj się.
  8. Czas wolny dawniej i dziś – więcej różnic czy podobieństw?
  9. Jak zachęcić naszych uczniów do czynnego uprawiania sportu?
  10. Jakie dyscypliny sportowe można uprawiać w naszej okolicy?
  11. Temat dowolny do ustalenia z  nauczycielem w-f ….?

 

16. RELIGIA
  1. Tradycje religijne w szkole, domu i kościele zapisane na fotografiach uczniów.
    1. 2.      Polscy święci i błogosławieni wzorem na trudne czasy.
    2. 3.      Wirtualna wycieczka po obiektach sakralnych naszych parafii.
    3. 4.      XIII Dzień Papieski : Jan Paweł II – Papież Dialogu.

 

 



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>